קשישים מחזיקים ידיים בבית אבות לתשושי נפש

עזרה במציאת בית אבות לתשושי נפש ליקיריכם

ללא עלות ומכל הלב

חיה רמתי, עוזרת למשפחות כבר למעלה מ-18 שנה 

״אשמח לעזור באופן אישי, עד למציאת בית אבות המתאים ביותר עבור יקיריכם !״

Play Video about איך בוחרים בית אבות לתשושי נפש - חיה רמתי

סרטון קצר עלי ועל העזרה שאני מציעה

מה כדאי לדעת כשבוחרים ליקיריכם בית אבות לתשושי נפש?

יקיריכם הוגדר תשוש נפש ואתם נדרשים לחפש לו פתרון דיור חלופי. השינוי והאתגר שבמציאת המקום החדש מייצר התמודדות לא קלה, המלווה בחששות רבים הן ליקיריכם והן לבני המשפחה. 

המעבר כרוך בקושי נפשי ופיזי ולעיתים אף בדיכאון עמוק, שעשוי להתעצם לנוכח חוסר הידע והניסיון של בני המשפחה.

ישנם כמה דברים שחשוב לדעת כשבוחרים מקום ליקיריכם:

  • בדקו שבית האבות פועל תחת רישיון של משרד הבריאות
  • ודאו כי קיימת השגחה צמודה 24/7 לדיירים במקום ובכלל זה הימצאותם של לחצני מצוקה, נעילה של דלתות המחלקה ועוד.
  • בית האבות המיועד לתשושי נפש מחויב לתת מענה רפואי וסיעודי לאורך כל שעות היממה.
  • חפשו בית אבות שקרוב אליכם גיאוגרפית שיאפשר ביקורים תכופים ושמירה על קשר קרוב עם יקיריכם.
  • בדקו זכויות למימון המקום 
  • בדקו את סל הפעילויות במקום
  • כדאי להסתייע בגורם מקצועי

מדוע כדאי להסתייע בגורם מקצועי כשמחפשים בית אבות לתשושי נפש?

לאור המגוון הרחב של הפתרונות והצורך בהתאמה לצרכים הספציפיים של יקיריכם מומלץ להסתייע בגורם בעל ניסיון, הבקיא בענף בתי האבות ובתהליך המעבר ויכול לסייע לכם ללא עלות הן בפן הרגשי והן באיוש מהיר ומותאם ליקיריכם.

בכדי להקל עליכם את התהליך ולחסוך זמן וכאבי ראש מיותרים, ניתן לפנות אלי. אלווה אתכם יד ביד לאורך התהליך מכל הלב וללא עלות. 

העזרה שלי מבוססת על ליווי של שנים רבות והיכרות מעמיקה עם בתי האבות בארץ, המבטיחים פתרון מיטבי המותאם לצורכי יקירכם ובזמן קצר. 

השלב הראשון בתהליך העזרה הינו היכרות עם המועמד לבית האבות ובני משפחתו, איסוף מידע אישי ורפואי באמצעותו ניתן לכוון את הקשיש למקום המתאים לו ביותר. השלב השני בתהליך הינו בדיקה של כל הזכויות, סיורים במקומות הרלוונטיים וליווי אישי עד האכלוס.  

לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות למציאת בית אבות ליקיריכם

חייגו 072-395-1175

או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

תהליך הסיוע שלי בחיפוש בית אבות לתשושי נפש:

תהליך קבלת קשיש לדיור מוגן

מה נכלל בזכויות של תשושי הנפש?

  • תשושי הנפש זכאים לסיוע מביטוח לאומי
  • על פי חוק, חל איסור לגבות כספים מחולים שאושפזו בהוראת משרד הבריאות. איסור הגביה חל על טיפולים, אשפוזים, מתן שירותים רפואיים, טיטולים למבוגרים ותרופות וכולל גם שירותי גילוח וכביסה המבוצעים על ידי המטפלים הסיעודיים.
  • בעלי זכאות למימון טיפול סיעודי
  • קבלת סיוע בבית
  • עזרה במימון בית אבות
  • הטבות מס לקרובים מדרגה ראשונה  

בית אבות לתשושי נפש - מידע נוסף

המחלקות לתשושי הנפש, נמצאות בתוך בתי דיור מוגן ובתי אבות, בתי חולים גריאטריים ומוסדות הפועלים בפיקוח וברישיון של משרד הבריאות.

המחלקות שהינן סגורות ומוגנות, מהוות מסגרת מגורים תומכת וטיפולית המיועדת לקשישים הלוקים בדמנציה ברמה גבוהה. הדמנציה יכולה לנבוע מפרקינסון, מאלצהיימר, מאירוע מוחי שעבר החולה או ממחלות רקע אחרות.

המחלקה מעניקה טיפול רפואי מלא כולל טיפול בסימפטומים ההתנהגותיים.

מטרת הטיפול לעודד את עצמאותו של הקשיש ולסייע לו בשיפור התפקוד. במחלקה מוצעות מגוון פעילויות כגון: ריפוי בעיסוק, פעילויות בטבע, עבודה עם מוזיקה ועם חיות מחמד, פעילות ספורט ומגוון חוגים שונים.

הטיפול במחלקה ניתן בידי צוות מסור ורב מקצועי הכולל: רופאים, אחיות, מטפלים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת ודיאטנים

תשושי נפש, מה זה אומר, מה מאפיין ואיך מאבחנים ?

ההורה שלכם כבר בקושי זוכר את השמות שלכם, אינו מודע ליום או לשעה ולמרות שהוא מסוגל להתרחץ ולהתלבש באופן עצמאי, הוא אינו יוזם בעצמו את הפעולות הללו ונדרש לפיקוח ולהכוונה בשגרת יומו. ההורה שלכם, כפי הנראה, עונה להגדרה של תשוש נפש.

תשישות נפש או בשמה האחר 'שיטיון', הינה מחלה כרונית המובילה לירידה הדרגתית בתפקוד הקוגניטיבי או פגיעה במצב הנפשי עד כדי סיכון חיים. 

המחלה מתבטאת בפגיעה בזיכרון וביכולת השיפוט, חוסר התמצאות במקום ובזמן, וכן שינויים בהתנהגות והפרעות בשינה. המחלה מתפתחת באיטיות ומשפיעה לא רק על האדם החולה כי אם גם על סביבתו הקרובה המתמודדת עם תוצאותיה.

ההחלטה להכניס את ההורה לבית אבות לתשושי נפש אינה פשוטה, שכן מדובר בפתרון מורכב המהווה שילוב של טיפול מסור והכוונה יחד עם בית חם להורה. 

בשל מצבו הקוגניטיבי הירוד של ההורה וחוסר יכולתו לקבל החלטה, מוטלת עליכם, בני המשפחה, האחריות לקבל עבורו את ההחלטה הנכונה.

מה מאפיין תשושי נפש?

תשוש נפש הינו הגדרה כללית המתבטאת בבעיות תפקודיות נרחבות שמקורן בדמנציה. אדם שהוגדר כתשוש נפש סובל מירידה בתפקוד הקוגניטיבי, עם זאת הוא יכול להיות עצמאי לחלוטין וללא מגבלה פיזית. 

המחלה מתבטאת בבעיות זיכרון, קושי בהתמצאות במרחב ובזמן וכושר שיפוט ירוד, דיכאון, אדישות, שינויים קיצוניים במצב הרוח, הפרעות שינה ובלבול, המשפיעים על ההתנהלות בחיי היומיום ועשויים לסכן את החולה.

כיצד מאבחנים תשושי נפש?

האבחון מתבסס על איסוף מידע נרחב ממספר מקורות כולל החולה עצמו ובני המשפחה וכן חוות דעת קוגניטיביות ורפואיות של המטפלים.

האבחון מתחיל בשאלון המגדיר את המצב המנטלי (MSQ) באמצעות 10 שאלות וממיין את תשושי הנפש ל- 4 רמות שונות: ללא בלבול, בעלי בלבול קל, בעלי בלבול מתון והסובלים מבלבול חמור. 

במידה שמתגלה בלבול כבר בשלב זה, נעשה שימוש בשאלונים מעמיקים יותר, המתייחסים אל תפיסות הזמן והמקום של החולה ובוחנים את הזיכרון, כישורי השפה ויכולת הריכוז שלו.

ישנן מערכות מתקדמות יותר לאבחון והן כוללות סדרה של מבדקים וריאיונות עם החולה, בני משפחתו והמטפלים בו שיכולים למסור מידע אובייקטיבי אודות מצבו וההיסטוריה הרפואית שלו.

חשיבות ביצוע האבחון

אחת הסיבות החשובות לביצוע האבחון הינה לצורך הערכת מצבו: האם הקשיש מסוגל להישאר בביתו או בדיור מוגן רגיל או שהוא יידרש לעבור לבית אבות מיוחד לתשושי נפש שם יזכה בטיפול, בהכוונה ובעזרה בביצוע פעולות יומיומיות.

סיבה נוספת הינה התאמת טיפול תרופתי (גם לבעיות אחרות שאינן קשורות בירידה הקוגניטיבית) ובדיקה האם מסוגל ליטול תרופות באופן עקבי וסדיר.

הסיבה האחרונה הינה סיבה משפטית. חולה המוגדר כתשוש נפש בית המשפט יורה למנות לו אפוטרופוס שיקבל עבורו החלטות רפואיות וטיפוליות.

מה זו שיטת התיקוף של הרמב"ם?

שיטה שמטרתה להיטיב עם תשושי הנפש. השיטה גורסת כי אסור להקשות על החולים אלא להיות אמפטי אליהם, להבין את רגשותיהם, לקבל אותם ולתת תוקף לתחושותיהם מבלי לשפוט אותם. בשיטה זו משתמשים מטפלים רבים המסייעים לתשושי הנפש. 

האם יש קשר בין תשישות נפש לדמנציה?

אדם המוגדר כתשוש נפש סובל מבעיות תפקודיות הנובעות כתוצאה מדמנציה.

הפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי מעלה את התלות של האדם בסביבתו. אחד הגורמים השכיחים לדמנציה הינו מחלת האלצהיימר.

מה הקשר בין תשישות נפש למחלת האלצהיימר?

אלצהיימר הינה מחלה הפוגעת במערכת העצבים המרכזית ומתבטאת בניוון תאי העצב במוח. המחלה שכיחה בקרב קשישים וגורמת להם לאובדן הזיכרון, לבלבול וכתוצאה מכך לירידה בתפקוד הקוגניטיבי בפעולות היומיומיות.

אנשים הסובלים מאלצהיימר ומפגיעה בתפקוד מוגדרים כתשושי נפש.

מה הטיפול הניתן לתשושי נפש?

הטיפול המוצע מתאים לחולי אלצהיימר ודמנציה וכולל גם תרופות שמטרתן לעכב את המשך התפתחות המחלה או הירידה בזיכרון ומותאמות לחולה על ידי רופא פסיכוגריאטר.

במקביל, מבוצעות פעילויות קוגניטיביות שונות כגון: תשבצים, ריפוי בעיסוק, משחקים המערבים את הזיכרון ועוד. ניתן למצוא גם טיפול באמצעות חדרי חושים, שמטרתם גרייה של חושי החולה ופתיחת ערוצי תקשורת נוספים עימו.

לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות למציאת בית אבות ליקיריכם

חייגו 072-395-1175

או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
חיה רמתי - עוזרת למשפחות למציאת בתי אבות בכל רחבי הארץ כבר מעל 20 שנה

קצת עלי

שלום, שמי חיה רמתי, ואני עוסקת מעל ל-20 שנה בתחום מציאת הפתרונות הנכונים והטובים ביותר עבור הקשישים היקרים לליבכם, תוך התמחות בהתאמת בתי אבות, מוסדות סיעודיים או גריאטריים בהתאם לצרכים. 

אני אלווה אתכם לאורך כל הדרך, מחיפוש המקום המתאים וכתף תומכת ברגעים הקשים, ועד בחירת המקום הנכון ובדיקת התאקלמות. אני פועלת מתוך אמונה שאוכל להקל עליכם בתהליך המורכב הזה, בזכות הידע והניסיון שרכשתי ברבות השנים, וכן בזכות האופן בו אני בוחרת להתייחס לכל משפחה וצרכיה האישיים, תוך מתן דגש רב על נוחות ותכיפות הביקורים המשפחתיים. 

מטרתי העיקרית היא שהמעבר לבית האבות, דיור מוגן או מרכז סיעודי לא ייצור נתק וריחוק, אלא שיפור בחיי הקשיש, שייטיב עימו ועם משפחתו.

ממליצים-עלינו לקוחות שאיתרנו להם בית אבות מתאים
לחיה ושמואל רמתי היקרים, "אנשים טובים באמצע הדרך" הציטוט הלקוח משירה של נעמי שמר מתאים לי כפתיח לתחושת התודה העמוקה שלי אליכם. בימים שהרגשתי שאנשים הממלאים תפקידים ציבוריים במקום העבודה שלהם,במוסדות שאמורים לתת מענה מקצועי,משתמשים באמירות חסרות אונים שדוחות את המענה בזמן אמת למצוקת האדם הזקוק להם,פגשתי באמצעות האינטרנט אתכם. השיחה הראשונה עם שמואל בטלפון , החזירה אלי את יופיו של האדם . הרצון הכן להיות לעזר במילה, במידע וכמו שהצעת "האם תרצי שנתלווה אליך כדי לבחור את המקום המתאים לאחיך" כל אלו, היו עבורי עולם ומלואו. הקשר עם חיה בהמשך שבא מיוזמתה בכל פעם שהתקשרה לשאול, לדעת, האם הדברים מתקדמים, ומה היא יכולה עוד לעזור? היו עבורי שפע של טוב אנושי . העבודה האנושית שאתם עושים מתוך ערך ההתנדבות והנתינה לאדם, בזמן שכל מידע ,כל מילה מכוונת שלכם מתוך הצרכים הלא פשוטים והניסיון שלכם , הם לא מובנים מאליהם וערכם יקר מפז. בשם אחי, שאולי ידידיה ובשמי, אני רוצה להודות לכם מעומק ליבנו . התמיכה והעזרה שלכם סייעה לנו להמשיך , להתעקש ולהגיע לבית האבות המתאים לצרכים של אחי. פגשנו בדרך אנשים במוסדות השונים. את חלקם פגשנו פנים מול פנים, בקשר לכאורה אנושי ונתקלנו ב"קור טיפולי " שלא התאמץ להיות תומך ואנושי.
שאולי ידידיה
חיה רמתי היקרה!!! אין לנו מילים להודות לך על כל הטוב שעשית עבורנו- עזרת למצוא מקום מתאים לאבא והגורל הפגיש ביננו פעם נוספת עם מציאת מקום מתאים לאחי נכה צה"ל 100%. תודה מכל הלב על הכל. את אשה מדהימה ונהדרת! תודה על תמיכה ומילה טובה והכוונה טובה! אני מאחלת לך בריאות אושר נחת וכייף... ולעשות לאנשים רק טוב.. מאיתנו באהבה והערכה רבה.. נאוה קאופמן ומשפחת כהן.
נאוה קאופמן
כרצוננו להביע את תודתנו העמוקה על העזרה, התמיכה, ההכוונה והמקצועיות להם התוודענו בשיחותינו בנונע למציאת מקום ההולם ביותר עבור יקירתנו, ‏בתחום הזה של גריאטריה וסיעוד רב הנסתר על הנלוי י ונדרד כלל הוא פוגש אותנו בהפתעה וללא כל יכולת להתכונן או לתחקר את הנושא.
אריאלה גיא ופרי מזור
דילוג לתוכן